A *Candy Factory Project 2016
This Land Is Mine / この土地は私のもの

Kitakyushu Biennial in Aichi
@Aichi Triennial 2016

Online Ads
オンライン広告集

Life wouldn't be the same without safe sea
安全な海なしに私たちの生活はありえません
03:12(シンガポール海軍、地下鉄ポスター)

駅前のマックにいます
I'm in MacD at the station
00:38(迷惑メール)

経理募集!サンパウロ工場
Wanted. Accountant for our factory in Sao Paolo Brazil
01:45(求人広告)

Ciao
チャオ
01:12(迷惑メール)

Cercasi Badante
訪問介護ヘルパー募集!
01:13(求人広告、イタリア)

Colf fissa!
住み込み家政婦募集!
01:44(求人広告、イタリア)

Plastikkirurgi i Thailand!
整形手術はぜひタイランドで!
00:32(オンライン広告、スウェーデン)

Bli vår nya stjärnsäljare!
販売員募集!
01:44(求人広告、スウェーデン)

THE FOREIGN DOMESTIC WORKERS
SHALL NOT GET MARRIED IN SINGAPORE
外国人家政婦はシンガポールで結婚してはいけません
03:42(求人広告、シンガポール)


プロジェクション+サウンド・インスタレーション

2012~ 2016
古郷卓司
Takuji Kogo
 in collaboration with Federico Baronello, Mike Bode, Charles Lim

 



I이 땅은 나의 것 / この土地は私のもの


This land is mine 2016

古郷卓司 + 宮川敬一
Takuji Kogo + Keiichi Miyagawa
Installation /
mixed media
 

 

 

 

ROBOT

I'm A Sassy Li'l Cookie
生意気リトルクッキー
02:13 2015
Lost&Found
探し物
04:36 2016
Make Your Parents Happy!
キミも両親を幸せにしよう!
04:16 2016
Karma
カルマ
04:57 2016

古郷卓司、ジョン・ミラーによるヴァーチャルバンド、ロボットのミュージック・ヴィデオ。デートサイトの個人広告を素材に作曲、ミュージックヴィデオを制作発表している。

“ROBOT” is a virtual band run by Takuji Kogo and John Miller. 
Robots songs and music videos use various personal ads as text sources.

ジョン・ミラー+ 古郷卓司
Takuji Kogo + John Miller

 









HOMES FOR AMERICA, SIGONELLA

ホームズ・フォー・アメリカ、シゴネッラ
video “08 : 29” + print 2015~2016

シチリア、シゴネッラ米空軍基地の住宅内部の様子を紹介する米軍家族による投稿動画と、同地の2つの基地住宅ミネオ、マリナイ・ハウジングを敷地外からオンライン・マップで探索した映像を編集したもの。 ミネオ・ハウジングは米軍との2011年契約終了後、シチリア沿岸やランペドゥーサ島に押し寄せる中東やアフリカ諸国からの難民収容施設( C.A.R.A. di Mineo )に転用されている。
プリントはシゴネッラ米空軍基地広報官から、ミネオに収容された難民たちの暴動を伝えた情報とそれに対するコメントを表示したウェブ・ページ。

This video is made using an online video clip of an interior from the Sigonella U.S military base housing, Sciliy uploaded by a U.S military family together with outside views of two identical base housings estates called Marinai and Mineo at Sigonella using online map service. The U.S base cancelled the lease contract for the Mineo housing in 2011 and since then the apartments have been transformed into a refugee detention center ( C.A.R.A. di Mineo ) used mainly for Middle Eastern and African refugees, many of which have arrive via the coast of Sicily or Lampedusa island.
A printed web page with a warning message about a riot by refugees at Mineo housing written by a PR officer for the Sigonella U.S base community including their comments.


古郷卓司(フェデリコ・バロネッロとのコラボレーションより)
Takuji Kogo ( from a collaborative project with Federico Baronello)

 

 

 

 

 

 

 

KIMI KIM JALAN JALAN
キミ キム ジャラン ジャラン

“28 : 18” 2015

韓国系日本人女性で二重人格のゾンビ、キミ キムがASMRスタイルで囁くマルチリンガルな独り言。
ジャラン ジャランとはシンガポール/マレーの言葉で”散歩する”の意味。
ASMR(インターネット上の音に対するフェティシズムでリラクゼーションを目的に行われるパフォーマンス)

A multilingual ASMR (autonomous sensory meridian response) monologue performed by Kimi Kim, a Korean-Japanese zombie with a split personality. "Jalan jalan" is Singaporean for "take a walk.”

KIMI KIM JALAN JALAN EPISODE 2
キミ キム ジャラン ジャラン エピソード 2

"05 : 51" 2016

DMZ・バス・ツアー(韓国と北朝鮮の国境にある非武装地帯)について、電話で問い合わせするキミ キム。

A phone conversation between Kimi Kim and the representative of a DMZ (the border between North and South Korea) bus tour.

古郷卓司+
ヨンへ・チャン・ヘヴィー・インダストリーズ

Takuji Kogo+
Young-hae Chang Heavy Industries

 








NON_SITES

"44:36" 2007^2016

NON_SITES / Penny Arcade
どこでもないどこにでもあるどこか / ペニーアーケイド
NON_SITES / Breakfast Time
どこでもないどこにでもあるどこか / 朝食の時間
NON_SITES / Jasper Jones at a Fast Food Restaurant
どこでもないどこにでもあるどこか / ファストフード店のジャスパージョーンズ
NON_SITES / Man Slumbering at a Casino
どこでもないどこにでもあるどこか / カジノで居眠りする男
NON_SITES / 1:19 p.m. Family at the Mall
どこでもないどこにでもあるどこか / 午後1時19分、ショッピングモールの家族
NON_SITES / Puppy
どこでもないどこにでもあるどこか / 子犬
NON_SITES / Balloons
どこでもないどこにでもあるどこか / バルーン
NON_SITES / 4:50 p.m. Man Smoking, Woman in a Red Coat, Man Eating Ice Cream
どこでもないどこにでもあるどこか / 午後4時50分、たばこを吸う男、赤いコートの女、アイスクリームを食べる男
NON_SITES / Man Reading a Newspaper on the Subway
どこでもないどこにでもあるどこか / 地下鉄で新聞を読む男
NON_SITES / Superman at a Public Housing Estate
どこでもないどこにでもあるどこか / 公共住宅のスーパーマン
NON_SITES / Puma, Champion, Yankees
どこでもないどこにでもあるどこか / プーマ、チャンピオン、ヤンキース
NON_SITES / Street Vendor With a Red T-Shirt
どこでもないどこにでもあるどこか / 赤いシャツの露天商
NON_SITES / Girls Chatting at the Laundry
どこでもないどこにでもあるどこか / ランドリーでお喋りする娘たち
NON_SITES / Chinese Food Court and Slumbering Worker
どこでもないどこにでもあるどこか / チャイニーズ・フードコートと眠る労働者
NON_SITES / Pigeons #6
どこでもないどこにでもあるどこか / ハトの群れ #6
NON_SITES / Pigeons #7 Shopping District Screen Display
どこでもないどこにでもあるどこか / ハトの群れ #7 ショッピングセンターのスクリーン
NON_SITES / Pigeons #9 Window Display at Night
どこでもないどこにでもあるどこか / ハトの群れ #6 夜のショーウィンドウ

NON_SITES / Hello
どこでもないどこにでもあるどこか / ハロー
“02 : 16” 2009

古郷卓司
Takuji Kogo

 














保見 / HOMI

“00 : 01” 2016
2009年、愛知県、豊田市にある県下、最大のブラジル人コミュニティーとして知られている保見団地に続く道路に掲げられたエミレーツ航空の広告。関空発ドバイ経由サンパウロ便と、その連絡便として運行されている名古屋駅から関空までの無料シャトルバスの情報がポルトガル語のみで記載されている。

A brand new billboard by the Emirates airline company on the road leading up to the Homi Public Housing Estate known as housing the largest Brazilian community in Toyota city, Aichi prefecture in 2009. The billboard announces a free bus connection from Nagoya for the flight from Osaka to Sao Paulo via Dubai. The advert is only written in Portuguese.

マイク・ボード+ 古郷卓司
Mike Bode +Takuji Kogo

 





AMERICAN SITCOM
アメリカン・シットコム

My addiction to porn 
ポルノ中毒
“12 : 34” 2014

Joining the Airforce  
空軍への入隊
“21 : 23” 2014

映像投稿サイトを現代の日常の儀式としアメリカのオンラインカルチャーを疑似人類学的にリサーチ、投稿者のモノローグをアニメーションとして編集した3部作のうちの2作品。

Part of a trilogy of quasi anthropological research on American online culture using themed Vloggers everyday ritual monologues transformed into text animations.

マイク・ボード+ 古郷卓司
Mike Bode +Takuji Kogo

   








 

U.S. MILITARY BASE IN OKINAWA!  WE SELL! WE BUY!
沖縄軍用地! 売ります! 買います!

“4:13” 2003

沖縄での軍用地売買は、通常の不動産取引と全く異なり、所有権の売買価格は年間賃貸料との比率で査定される。購入の目的のほとんどは、その土地から得られる賃貸料にあるため土地の条件や広さは考慮されず、その価格は米軍から返還される可能性が不確実な場所であればあるほど、高額査定されている。 1972年沖縄返還後、日本政府は沖縄の米軍基地の土地使用に対して地主との新しい借地契約を作成、政府は地主から土地を借り上げ、米軍に貸与している。日本政府はその借地賃貸料を毎年、着実に値上げ、沖縄の「軍用地」は、安定した有利な投資対象となっている。

Transactions of military land in Okinawa are completely different from regular transactions of real estate. The market price deals only with the ratio of the land's annual rent without concerning the conditions of the land or its extent, because the purpose of the buyers is only income from the rent. And the ratio remains higher where there is uncertainty of the land ever being returned by US forces. About 10% of the main island of the Okinawa islands has been covered by U.S military bases since 1972 when the United States returning Okinawa to Japan retained conditional rights to all U.S. military installations. The Japanese government rents the property from the landowners lending it to the U.S. forces. Owning Okinawa "military ground" remains a highly lucrative investment guaranteed by the Japanese government.

古郷卓司 Takuji Kogo

 

 











 

あいちトリエンナーレ
Aichi Triennial 2016

Exhibition
8/11-10/23. 2016
11:00-19:00 (Friday 20:00)
Closed 8/22,9/12.10/3

Venue:
Naka-ku Nishiki 2−7−11 Nagoya Japan 460-0003
460-0003愛知県名古屋市中区錦2-7-11 伝馬町ビル

Artists:
Mike Bode
Young-hae Chang Heavy Industries
John Miller
Keiichi Miyagawa
Takuji Kogo

Directed by Takuji Kogo

Supported by
IASPIS
ZK/U Center for Art and Urbanistik Berlin
Kultivera Tranås
西日本工業大学デザイン学部
Art Institute Kitakyushu


artonline.jp